Zlatko Nedanovski blir ny centrumledare

Eslövsbon Zlatko Nedanovski tar nu över rollen som centrumledare i Eslövs Stadskärneförening.

Nyheten är mer än 60 dagar gammal

Zlatko beskriver sig själv som entreprenör ut i fingerspetsarna. Och det är han verkligen. Han är utbildad journalist och har en bakgrund både inom radio, tv och tidningsbranschen. Han har varit chefredaktör för tidningen Pappa Magazine, marknadschef för radiokanalerna Mix Megapol och Rockklassiker, sponsor- och eventansvarig på Sydsvenskan och marknadschef på Skånska Dagbladet.

För några år sedan gick han tillskärarlinjen och jobbar idag som personal shopper på Nova Lund, driver en modeblogg och är stilexpert på P4 Radio Malmöhus. Och nu kommer han att varva dessa uppdrag med en 40 procentig tjänst som centrumledare i Eslöv.

Eslövsbon, mångsysslaren och entreprenören Zlatko Nedanovski blir ny centrumledare.

Eslövsbon, mångsysslaren och entreprenören Zlatko Nedanovski blir ny centrumledare.

Jag brinner för Eslöv och tycker att ombyggnaden av Stora torg och Eslövs centrum har blivit fantastiskt bra. Nu behöver vi jobba på att utveckla centrum till en plats att umgås och trivas på. Fylla torget med evenemang och händelser för och med Eslövsborna. Och förhoppningsvis locka fler näringsidkare till centrum, berättar han entusiastiskt.

Hans jobb blir att tillsammans med fastighetsägarna, Eslövs kommun och handlarna stärka centrumhandeln. Målet är att locka fler att vistas i centrum och ta del av utbudet av butiker, caféer och restauranger.

Tillsammans för Eslöv

Under parollen Tillsammans för Eslöv! ska Eslövs Stadskärneförening skapa en handelsplats av både Eslövs centrum och Flygstaden.

Vill vi Eslövsbor ha ett levande centrum måste vi också använda vårt fina nya torg, handla på hemmaplan och äta och roa oss i kommunen, förklara Zlatko.

Zlatko hoppas att hans breda erfarenhet av kommunikation, marknadsföring och evenemang ska ge Stadskärneföreningen och i slutändan Eslövsborna en extra skjuts ut ur pandemin.

Vi måste bli bättre på att visa på vårt utbud och synliggöra vad vi erbjuder. Samtidigt behöver vi stärka möjligheterna att mötas och erbjuda fler upplevelser på gator och torg.

Rätt mix av utbud, utsmyckningar och arrangemang

Redan i somras enades fastighetsägarna i centrum och Eslövs kommun om att ta fram en strategisk plan för att utveckla Eslövs centrum till en plats med rätt mix av handel och annat utbud.

Medlemmar och styrelsen för Eslövs Stadskärneförening tillsammans med nye centrumledaren Zlatko Nedanovski på Stora torg.

Medlemmar och styrelsen för Eslövs Stadskärneförening tillsammans med nye centrumledaren Zlatko Nedanovski på Stora torg.

För att kunna utvecklas och stärkas, på kort och lång sikt, behöver vi arbeta med en tydlig idé kring hur Eslövs stadskärna positioneras utifrån till exempel erbjudanden och de målgrupper man vänder sig till, berättar Sevim Mehmet, ordförande i Eslövs Stadskärneförening.

Hon ser fram emot att samarbeta med Zlatko och är övertygad om att hans breda erfarenhet kommer att gynna Eslöv som handelsort.

Sevim Mehmet är ordförande i Eslövs Stadskärneförening och driver tillsammans med sin make Eslövs Bowling.

Sevim Mehmet är ordförande i Eslövs Stadskärneförening och driver tillsammans med sin make Eslövs Bowling.

Translate

You can use Google Translate to translate the contents of eslov.se. To do that, select the language you would like to translate into in the list below.

Please bear in mind, since the Google Translate is an automatically generated translation, we do not take any responsibility for errors in the text.

Close popup window