Zlatko Nedanovski blir ny centrumledare
Eslövsbon Zlatko Nedanovski tar nu över rollen som centrumledare i Eslövs Stadskärneförening.
Zlatko beskriver sig själv som entreprenör ut i fingerspetsarna. Och det är han verkligen. Han är utbildad journalist och har en bakgrund både inom radio, tv och tidningsbranschen. Han har varit chefredaktör för tidningen Pappa Magazine, marknadschef för radiokanalerna Mix Megapol och Rockklassiker, sponsor- och eventansvarig på Sydsvenskan och marknadschef på Skånska Dagbladet.
För några år sedan gick han tillskärarlinjen och jobbar idag som personal shopper på Nova Lund, driver en modeblogg och är stilexpert på P4 Radio Malmöhus. Och nu kommer han att varva dessa uppdrag med en 40 procentig tjänst som centrumledare i Eslöv.
Jag brinner för Eslöv och tycker att ombyggnaden av Stora torg och Eslövs centrum har blivit fantastiskt bra. Nu behöver vi jobba på att utveckla centrum till en plats att umgås och trivas på. Fylla torget med evenemang och händelser för och med Eslövsborna. Och förhoppningsvis locka fler näringsidkare till centrum, berättar han entusiastiskt.
Hans jobb blir att tillsammans med fastighetsägarna, Eslövs kommun och handlarna stärka centrumhandeln. Målet är att locka fler att vistas i centrum och ta del av utbudet av butiker, caféer och restauranger.
Tillsammans för Eslöv
Under parollen Tillsammans för Eslöv! ska Eslövs Stadskärneförening skapa en handelsplats av både Eslövs centrum och Flygstaden.
Vill vi Eslövsbor ha ett levande centrum måste vi också använda vårt fina nya torg, handla på hemmaplan och äta och roa oss i kommunen, förklara Zlatko.
Zlatko hoppas att hans breda erfarenhet av kommunikation, marknadsföring och evenemang ska ge Stadskärneföreningen och i slutändan Eslövsborna en extra skjuts ut ur pandemin.
Vi måste bli bättre på att visa på vårt utbud och synliggöra vad vi erbjuder. Samtidigt behöver vi stärka möjligheterna att mötas och erbjuda fler upplevelser på gator och torg.
Rätt mix av utbud, utsmyckningar och arrangemang
Redan i somras enades fastighetsägarna i centrum och Eslövs kommun om att ta fram en strategisk plan för att utveckla Eslövs centrum till en plats med rätt mix av handel och annat utbud.
För att kunna utvecklas och stärkas, på kort och lång sikt, behöver vi arbeta med en tydlig idé kring hur Eslövs stadskärna positioneras utifrån till exempel erbjudanden och de målgrupper man vänder sig till, berättar Sevim Mehmet, ordförande i Eslövs Stadskärneförening.
Hon ser fram emot att samarbeta med Zlatko och är övertygad om att hans breda erfarenhet kommer att gynna Eslöv som handelsort.
Komplettera din feedback genom att välja en kategori och ange kommentar.
Observera att din kommentar blir en allmän handling som kan komma att läsas av andra.