E-handel – Inköpssystem

Eslövs kommun använder sig av e-handel för att beställa varor och tjänster från avtalade leverantörer. Ett e-handelssystem gör det möjligt för Eslövs kommun att ha ett elektroniskt flöde från presentation av avtal till beställning och faktura.

Eslövs kommun arbetar aktivt med att införa e-handel med de leverantörer som vi har avtal med. Detta för att effektivisera inköp av varor och tjänster. Vi ställer därför krav på elektronisk handel vid upphandling.

För dig som leverantör innebär det att det avtal din organisation har med Eslövs kommun blir beställningsbart i e-handelssystemet.

Fördelar med e-handel:

  • Lätt att göra rätt och följa avtal för beställare = högre avtalstrohet
  • Beställning skickas av behörig beställare med rätt information
  • Tid och kostnader besparas för administration och fakturering
  • Detaljerad och tydligare uppföljning som leder till bättre beslutsunderlag för kommande upphandlingar
  • Synliggör på ett enkelt sätt hållbarhetsmärkta produkter

Se gärna informationsfilmen nedan.

Fick du hjälp av informationen på sidan?

Här kan du lämna synpunkter på sidans information. Tack för att du hjälper oss att göra webbplatsen bättre!

Translate

You can use Google Translate to translate the contents of eslov.se. To do that, select the language you would like to translate into in the list below.

Please bear in mind, since the Google Translate is an automatically generated translation, we do not take any responsibility for errors in the text.

Close popup window